Satysfakcja z pracy jest odczuciem pozytywnym i niewątpliwie pożądanym zarówno przez zarząd firmy jak i samych pracowników.
Satysfakcja z pracy ma charakter subiektywny, co oznacza, że takie same okoliczności mogą przyczyniać się do poczucia satysfakcji u jednej osoby, a w mniejszym lub nawet żadnym stopniu u drugiej.
Poziom satysfakcji zależny jest nie tylko od rzeczywistości (czyli tego, co oferuje miejsce pracy), ale jest wypadkową dokonywanego przez pracownika porównania owego stanu faktycznego z jego oczekiwaniami. Gdy oczekiwania przewyższają ocenę tego wszystkiego, co oferuje rzeczywistość, pracownik odczuwa niezadowolenie. U źródeł tych oczekiwań mogą leżeć poprzednie doświadczenia, obietnice składane w ofercie pracy, indywidualne wymagania czy wymarzony obraz pracy.
Satysfakcja z pracy jest zagadnieniem złożonym. Jej poziom zależy bowiem od wielu aspektów, z którymi spotyka się pracownik w swoim miejscu pracy. I właśnie dlatego w badaniu poziomu satysfakcji nie wystarczy jedno krótkie pytanie z dwoma możliwymi odpowiedziami do wyboru: "zadowolony" ver "niezadowolony". Ważne jest aby nie poprzestawać na ogólnym wskaźniku zadowolenia, lecz poznać w jakim stopniu konkretne obszary środowiska pracy przyczyniają się do poczucia satysfakcji / dyssatysfakcji.
Po pierwsze, wiedza na temat tego, co pracownicy myślą o swoim miejscu pracy jest źródłem wielu wartościowych insightów, po drugie perspektywa kadry kierowniczej może różnić się od perspektywy pozostałych pracowników, po trzecie podjęcie efektywnych działań zwiększających satysfakcję z pracy jest możliwe dopiero po zdiagnozowaniu tego z jakimi utrudnieniami i ograniczeniami borykają się pracownicy.
-pracownicy są bardziej lojalni i wydajni, kiedy są zadowoleni z pracy
(Hunter & Tietyen, 1997),
-im bardziej usatysfakcjonowani pracownicy, tym mniejsza ich rotacja
oraz absencja w pracy (Maloney, & McFillen, 1986),
-satysfakcja pracowników wpływa na satysfakcję klientów
(Potterfield, 1999),
-brak satysfakcji pracowników zwykle przekłada się na niższą jakość świadczonych przez firmę usług (Malhotra i Mukherjee, 2004).
Nasza propozycja:
Bardzo krótkie kwestionariusze badawcze mogą być pomocne w identyfikacji problemów w firmie. Często jednak uzyskane za ich pomocą dane pozostawiają więcej pytań niż odpowiedzi. Dlatego rekomendujemy przeprowadzenie badania z użyciem bardziej kompleksowych narzędzi. Praca obejmuje bowiem wiele aspektów, stąd też kwestionariusz mierzący satysfakcję z pracy musi być wielowymiarowy.
Wszystkie nasze narzędzia (QSR, ECSR, FCSR) umożliwiają poznanie zarówno ogólnego poziomu satysfakcji z pracy w Twojej firmie, jak i zadowolenia z konkretnych jej aspektów!
-po pierwsze- pracownicy muszą wiedzieć, że w firmie realizowane jest badanie oraz widzieć w nim sens.
Pracownia dla Rozwoju prowadzi akcję informacyjną budującą świadomość zbliżającego się badania oraz przedstawia, dlaczego każdy pracownik powinien wziąć w nim udział,
-po drugie- by badanie się powiodło konieczne jest zapewnienie badanym pracownikom poczucia anonimowości. Jeśli pracownik będzie podejrzewał, że władze firmy są w stanie połączyć odpowiedzi z danego kwestionariusza z konkretnym nazwiskiem, zwyczajnie będzie się bał udzielać szczerych odpowiedzi i pisać to, co rzeczywiście myśli.
Prowadzimy akcję informacyjną wśród pracowników pokazującą anonimowy charakter badania,
-po trzecie- łatwy udział w badaniu. Pracownik powinien mieć dostęp do kwestionariusza bez zbędnego wysiłku.
Dzięki kwestionariuszowi online pracownik bierze udział w badaniu kiedy i gdzie chce,
-po czwarte- łatwe udzielanie odpowiedzi w kwestionariuszu
Dzięki przejrzystemu przedstawieniu pytań i skal w kwestionariuszu, pracownik od razu orientuje się, jak wypełnić ankietę,
-po piąte- zamieszczenie w kwestionariuszu właściwych pytań
Dzięki prowadzonej części jakościowej nasi badacze zaproponują adekwatne do organizacji pytania kwestionariuszowe w części ilościowej badania.
Z pewnością zadowolenie pracowników jest jednym z czynników wpływających na efektywność organizacji.
Satysfakcja z pracy jest odczuciem pozytywnym i niewątpliwie pożądanym zarówno przez zarząd firmy jak i samych pracowników.
Satysfakcja z pracy ma charakter subiektywny, co oznacza, że takie same okoliczności mogą przyczyniać się do poczucia satysfakcji u jednej osoby, a w mniejszym lub nawet żadnym stopniu u drugiej.
Poziom satysfakcji zależny jest nie tylko od rzeczywistości (czyli tego, co oferuje miejsce pracy), ale jest wypadkową dokonywanego przez pracownika porównania owego stanu faktycznego z jego oczekiwaniami. Gdy oczekiwania przewyższają ocenę tego wszystkiego, co oferuje rzeczywistość, pracownik odczuwa niezadowolenie. U źródeł tych oczekiwań mogą leżeć poprzednie doświadczenia, obietnice składane w ofercie pracy, indywidualne wymagania czy wymarzony obraz pracy.
Satysfakcja z pracy jest zagadnieniem złożonym. Jej poziom zależy bowiem od wielu aspektów, z którymi spotyka się pracownik w swoim miejscu pracy. I właśnie dlatego w badaniu poziomu satysfakcji nie wystarczy jedno krótkie pytanie z dwoma możliwymi odpowiedziami do wyboru: "zadowolony" ver "niezadowolony". Ważne jest aby nie poprzestawać na ogólnym wskaźniku zadowolenia, lecz poznać w jakim stopniu konkretne obszary środowiska pracy przyczyniają się do poczucia satysfakcji / dyssatysfakcji.
z pewnością zadowolenie pracowników jest jednym
z czynników wpływających na efektywność organizacji
Po pierwsze, wiedza na temat tego, co pracownicy myślą o swoim miejscu pracy jest źródłem wielu wartościowych insightów.
Po drugie perspektywa kadry kierowniczej może różnić się od perspektywy pozostałych pracowników.
Po trzecie podjęcie efektywnych działań zwiększających satysfakcję z pracy jest możliwe dopiero po zdiagnozowaniu tego z jakimi utrudnieniami i ograniczeniami borykają się pracownicy.
-pracownicy są bardziej lojalni i wydajni, kiedy są zadowoleni z pracy
(Hunter & Tietyen, (1997).
-im bardziej usatysfakcjonowani pracownicy, tym mniejsza ich rotacja oraz absencja w pracy
(Maloney, & McFillen, (1986).
-satysfakcja pracowników wpływa na satysfakcję klientów
(Potterfield, (1999).
-brak satysfakcji pracowników zwykle przekłada się na niższą jakość świadczonych przez firmę usług
(Malhotra i Mukherjee, 2004).
Wybierz jedno
z naszych narzędzi
i dowiedz się więcej
Bardzo krótkie kwestionariusze badawcze mogą być pomocne w identyfikacji problemów w firmie. Często jednak uzyskane za ich pomocą dane pozostawiają więcej pytań niż odpowiedzi. Dlatego rekomendujemy przeprowadzenie badania z użyciem bardziej kompleksowych narzędzi. Praca obejmuje bowiem wiele aspektów, stąd też kwestionariusz mierzący satysfakcję z pracy musi być wielowymiarowy.
Wszystkie nasze narzędzia (QSR, ECSR, FCSR) umożliwiają poznanie zarówno ogólnego poziomu satysfakcji z pracy w Twojej firmie, jak i zadowolenia z konkretnych jej aspektów!
-po pierwsze- pracownicy muszą wiedzieć, że w firmie realizowane jest badanie oraz widzieć w nim sens.
Pracownia dla Rozwoju prowadzi akcję informacyjną budującą świadomość zbliżającego się badania oraz przedstawia, dlaczego każdy pracownik powinien wziąć w nim udział.
-po drugie- by badanie się powiodło konieczne jest zapewnienie badanym pracownikom poczucia anonimowości. Jeśli pracownik będzie podejrzewał, że władze firmy są w stanie połączyć odpowiedzi z danego kwestionariusza z konkretnym nazwiskiem, zwyczajnie będzie się bał udzielać szczerych odpowiedzi i pisać to, co rzeczywiście myśli.
Prowadzimy akcję informacyjną wśród pracowników pokazującą anonimowy charakter badania.
-po trzecie- łatwy udział w badaniu. Pracownik powinien mieć dostęp do kwestionariusza bez zbędnego wysiłku.
Dzięki kwestionariuszowi online pracownik bierze udział w badaniu kiedy i gdzie chce.
-po czwarte- łatwe udzielanie odpowiedzi w kwestionariuszu.
Dzięki przejrzystemu przedstawieniu pytań i skal w kwestionariuszu, pracownik od razu orientuje się, jak wypełnić ankietę.
-po piąte- zadanie właściwych pytań.
Po pierwsze, wiedza na temat tego, co pracownicy myślą o swoim miejscu pracy jest źródłem wielu wartościowych insightów,
po drugie perspektywa kadry kierowniczej może różnić się od perspektywy pozostałych pracowników,
po trzecie podjęcie efektywnych działań zwiększających satysfakcję z pracy jest możliwe dopiero po zdiagnozowaniu tego z jakimi utrudnieniami i ograniczeniami borykają się pracownicy.
Bardzo krótkie kwestionariusze badawcze mogą być pomocne w identyfikacji problemów w firmie. Często jednak uzyskane za ich pomocą dane pozostawiają więcej pytań niż odpowiedzi. Dlatego rekomendujemy przeprowadzenie badania z użyciem bardziej kompleksowych narzędzi. Praca obejmuje bowiem wiele aspektów, stąd też kwestionariusz mierzący satysfakcję z pracy musi być wielowymiarowy.
Wszystkie nasze narzędzia (QSR, ECSR, FCSR) umożliwiają poznanie zarówno ogólnego poziomu satysfakcji z pracy w Twojej firmie, jak i zadowolenia z konkretnych jej aspektów!
Satysfakcja z pracy jest odczuciem pozytywnym i niewątpliwie pożądanym zarówno przez zarząd firmy jak i samych pracowników.
Satysfakcja z pracy ma charakter subiektywny, co oznacza, że takie same okoliczności mogą przyczyniać się do poczucia satysfakcji u jednej osoby, a w mniejszym lub nawet żadnym stopniu u drugiej.
Poziom satysfakcji zależny jest nie tylko od rzeczywistości (czyli tego, co oferuje miejsce pracy), ale jest wypadkową dokonywanego przez pracownika porównania owego stanu faktycznego z jego oczekiwaniami. Gdy oczekiwania przewyższają ocenę tego wszystkiego, co oferuje rzeczywistość, pracownik odczuwa niezadowolenie. U źródeł tych oczekiwań mogą leżeć poprzednie doświadczenia, obietnice składane w ofercie pracy, indywidualne wymagania czy wymarzony obraz pracy.
Satysfakcja z pracy jest zagadnieniem złożonym. Jej poziom zależy bowiem od wielu aspektów, z którymi spotyka się pracownik w swoim miejscu pracy. I właśnie dlatego w badaniu poziomu satysfakcji nie wystarczy jedno krótkie pytanie z dwoma możliwymi odpowiedziami do wyboru: "zadowolony" ver "niezadowolony". Ważne jest aby nie poprzestawać na ogólnym wskaźniku zadowolenia, lecz poznać w jakim stopniu konkretne obszary środowiska pracy przyczyniają się do poczucia satysfakcji / dyssatysfakcji.
Po pierwsze, wiedza na temat tego, co pracownicy myślą o swoim miejscu pracy jest źródłem wielu wartościowych insightów,
po drugie perspektywa kadry kierowniczej może różnić się od perspektywy pozostałych pracowników,
po trzecie podjęcie efektywnych działań zwiększających satysfakcję z pracy jest możliwe dopiero po zdiagnozowaniu tego z jakimi utrudnieniami i ograniczeniami borykają się pracownicy.
-pracownicy są bardziej lojalni i wydajni, kiedy są zadowoleni z pracy (Hunter & Tietyen, (1997),
-im bardziej usatysfakcjonowani pracownicy, tym mniejsza ich rotacja oraz absencja w pracy (Maloney, & McFillen, (1986),
-satysfakcja pracowników wpływa na satysfakcję klientów (Potterfield, (1999),
-brak satysfakcji pracowników zwykle przekłada się na niższą jakość świadczonych przez firmę usług (Malhotra i Mukherjee, 2004).
Bardzo krótkie kwestionariusze badawcze mogą być pomocne w identyfikacji problemów w firmie. Często jednak uzyskane za ich pomocą dane pozostawiają więcej pytań niż odpowiedzi. Dlatego rekomendujemy przeprowadzenie badania z użyciem bardziej kompleksowych narzędzi. Praca obejmuje bowiem wiele aspektów, stąd też kwestionariusz mierzący satysfakcję z pracy musi być wielowymiarowy.
Wszystkie nasze narzędzia (QSR, ECSR, FCSR) umożliwiają poznanie zarówno ogólnego poziomu satysfakcji z pracy w Twojej firmie, jak i zadowolenia z konkretnych jej aspektów!
|
QSR
|
ECSR
|
FCSR
|
---|---|---|---|
Krótki opis |
kwestionariusz online |
kwestionariusz online |
I część jakościowa: wywiady z pracownikami
II część ilościowa: kwestionariusz online |
Dlaczego zastosować to narzędzie? |
korzystanie z gotowego kwestionariusza zawierającego najważniejsze aspekty pracy wpływające na satysfakcję pracownika, pozwala na oszczędzanie czasu i pieniędzy
|
-szybka realizacja badania satysfakcji pracowników dzięki korzystaniu z gotowego kwestionariusza,
-możliwość wyboru obszarów badawczych, jakie mają znaleźć się w kwestionariuszu, co pozwala dostosować go do specyficznych potrzeb konkretnej organizacji
|
połączenie badań jakościowych oraz ilościowych. Rozmowy z pracownikami w części jakościowej pozwolą na |
Czas trwania całego badania
|
X |
XX |
XXX |
Co otrzymuje firma po realizacji badania?
|
raport z badania |
raport z badania |
raport z badania |
Cena od:
|
1600 zł (brutto) |
2400 zł (brutto) |
3500 zł (brutto) |
-po pierwsze- pracownicy muszą wiedzieć, że w firmie realizowane jest badanie oraz widzieć w nim sens.
Pracownia dla Rozwoju prowadzi akcję informacyjną budującą świadomość zbliżającego się badania oraz przedstawia, dlaczego każdy pracownik powinien wziąć w nim udział,
-po drugie- by badanie się powiodło konieczne jest zapewnienie badanym pracownikom poczucia anonimowości. Jeśli pracownik będzie podejrzewał, że władze firmy są w stanie połączyć odpowiedzi z danego kwestionariusza z konkretnym nazwiskiem, zwyczajnie będzie się bał udzielać szczerych odpowiedzi i pisać to, co rzeczywiście myśli.
Prowadzimy akcję informacyjną wśród pracowników pokazującą anonimowy charakter badania,
-po trzecie- łatwy udział w badaniu. Pracownik powinien mieć dostęp do kwestionariusza bez zbędnego wysiłku.
Dzięki kwestionariuszowi online pracownik bierze udział w badaniu kiedy i gdzie chce,
-po czwarte- łatwe udzielanie odpowiedzi w kwestionariuszu
Dzięki przejrzystemu przedstawieniu pytań i skal w kwestionariuszu, pracownik od razu orientuje się, jak wypełnić ankietę,
-po piąte- zamieszczenie w kwestionariuszu właściwych pytań.
Wywiady z pracownikami + specjalnie zaprojektowany kwestionariusz online wypełniany przez wszystkich pracowników
Kwestionariusz online dopasowany do specyfiki organizacji wypełniany przez wszystkich pracowników
Standardowy, gotowy kwestionariusz online wypełniany przez wszystkich pracowników
Wywiady z pracownikami + specjalnie zaprojektowany kwestionariusz online wypełniany przez wszystkich pracowników
Designed by Pracownia dla Rozwoju Spółka z o.o.
Pracownia dla Rozwoju Spółka z o.o.
NIP: 779-244-15-44 KRS: 0000612041
Bank Zachodni WBK S.A.
45 1090 1346 0000 0001 3249 7320
adres do korespondencji:
60-159 Poznań, ul. Galileusza 12A m. 16
mail: kontakt@pracowniadlarozwoju.pl
tel. 535 808 077
kontakt
Wysyłając tę wiadomość zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania przez formularz kontaktowy. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do poprawnego przetworzenia zapytania. Zostałeś poinformowany, iż przysługuje Ci prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, lub żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest PRACOWNIA DLA ROZWOJU Sp. z o.o.
badania satysfakcji pracowników, badania satysfakcji klientów, moderator IDI, FGI, moderator Poznań, wywiady pogłębione,
wywiady fokusowe, kwestionariusze online, badania marketingowe Poznań, szkolenia pracownicze